En skoldag för Jytte




Torsdag är lika med Skoldag för de flesta, så också för mej.
Så varför inte skriva om sin skoldag en vanlig Torsdag.
Dagen börjar med att jag vaknar och sminkar mig.
Onödigt att sminka sig för jag har idrott som första lektion på Torsdagar.
Men det gjorde jag i alla fall och åkte till skolan gjorde jag också.
I idrottshallen träffade jag Malin, Maja och Sara. Dom hade redan bytt om så jag fick snabba mej på.

maja idrott <------------- Maja innan idrotten.

På idrotten hade vi handboll (YES!). Jag gillar handboll och alla andra bollsporter också.
Men jag ville köra lite på allvar så jag fick spela med dom tuffa pojkarna som körde lite hårdare.
Fast det gick faktiskt kanske bra, jag gjorde ett mål! hehe kanske inte det finaste målet men ändå.

Efter idrotten fixade vi oss och började gå ner till skolan.
 

går till skolan    Här går Sara, Malin ,Maja, Magnus och Felix ner till skolan för att ha NO.


felix <--- Felix glad som alltid.jag e glad Där står jag med min blåa jacka och tror att jag är någon.



Äntligen i skolan så har vi lektioner som tex NO, Franska, Svenska och block (inte så kul).

Här sitter vi på blocket och pluggar det vi har i läxa eller ligger efter i.
Jag skriver lite på min svenska, för att det är det roligaste ämnet och för att jag inte hade något annat kulit att göra.


i skolan <------ Här sitter pluggisarna Sara, Malin, Maja och Fison. Ingen ville vara med på bild :(  Dom var väl för inne i sina läxor som dom pluggisarna dom är!

maja o malin  Maja och Malin fick lyssna på min uråldriga mp3, fast att jag bara har snooklåtar på den. Vilket som dom verkligen inte gillar.


jag på lektion Jag var knasig som vanligt.

lipgloss <---- Lipgloss är ett måste att ta med på lektionen, i alla fall för oss flickor.



På rasterna så gör man inte så mycket. Man sitter och pratar skit med några roliga personer eller så sitter man i cafeterian och spelar kort eller nått sånt.



maja malin petra   Maja, Malin och Petra sitter och pratar om hur länge det är kvar tills dom ska åka ålands båt.  Var det 3 eller 4 veckor?


issy pissy    Min sköna Isabella sitter och softar på biblioteket med en KP och en påse godis.


mitt skåp <--- kolla mitt fina skåp! kanske inte syns men jag har bilder på Snook uppsatta i skåpet. <3

Efter torsdagens skoldag bär det hemåt för alla elever också mej.
skolan  <------- Här är min kära skola </3 (juste).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0