Trollhätte-resan .



Äntligen hemma, såå skönt att sitta här framför min kära data och blogga lite. 

Nu blir det bilder och så skriver jag vad som hände under min och Malin och Majas sköna semester. 

Söndag :  
Åkte buss i 6h till Trollhättan där vi tre flickor fick låna min mormors "mans" gästhus. 
På bussen vart det mys, skratt och illa luktande toaletter.



När vi kom dit vart det shopping, av mat. Låg pris mat vart det från Willys. 
Middagen vart egenfixad korv med pommes. Det tråkigaste vart att sen diska !  



Sen vart det att sussa lite för oss trötta flickor. 

Måndag : 
Vi åkte in till Trollhättan med bussen, var såå pinit ! Har aldrig känt mig så ut tittade i hela mitt liv som när vi klev på bussen. 

I the big city Trollhättan vart det att kolla utbudet i deras affärer och att glassa runt, vädret var fint den dagen. 

 

Sen stack vi och svullade pizza, mumma. 



Vi åkte sedan hemåt åt stugan med bussen, men åkte fel (typiskt oss). 
 Efter några skratt ihop med busschauffören så hamnade vi rätt till sist. 
Tack du snälla busschaffis !  




Tisdag : 

Vart sol och nere vid en sjö nära stugan sen bar det iväg till Vänersborg och övernattning i min mormors lägenhet. 
Bad vart det också, såklart ! 


 
Onsdag : 

Mkt mkt bad denna Onsdag, först i Vännersborg och sen i Trollhättan i sjön. 
Skönt med en solig dag ! 



På kvällen vart det kortspel med grannen Rickard, som konstigt nog inte visste vilka snookarna var ! Skandal !

Torsdag : 

Trollhättan igen och där vart det café som gällde. 
Vi var ju också inne på ett datacafe för att chatta av oss lite, så kul ! 
Åkte INTE fel med bussen ! *stolt*

På kvällen vart det bad och kortspel med grannen igen.   

Fredag (midsommar) : 

Regnig dag så det vart mys med jordgubbar och TV, låter trist och måste erkänna att  det var den tristaste dagen på vår lilla semester. 

Lördag :

Klockan 9.10 gick bussen hemåt och resan gick riktigt segt. 
Väl framme i sthlm var vi inte så hela och rena  och hungriga som vi var letade vi upp ett ställe att äta på. 
Det var en lyxställe, vi satt där och åt mat för minst hundralappen var, jag var snyggt *inte* klätt i mjukisbyxor och ett ut-ochinvänt gult linne som inte passade resten av min "fina" outfit (var lite trött på morgonen). 
   

Men nu sitter jag här hemma och längtar efter att ta en dusch (vilket jag inte har hunnit tagit än) .
Borta bra men hemma bäst <3

Kommentarer
Postat av: graniis

det verkar som du & tvillingarna har haft det bra :) bada fick ni göra oxå, här har det varit rent ut sagt ett skit väder, typ ingen sol alls :/
pusspuss granen

2007-06-23 @ 20:49:44
Postat av: maja malin

Hahahah, midsommar ägde =D.
Det här måste vi göra om!!! dock med finare väder :P

2007-06-23 @ 23:12:24
Postat av: Sajjo

Ser ut som ni haft riktigt roligt :)

2007-06-24 @ 10:15:46
URL: http://sajjo.blogg.se
Postat av: Sussu

Låter som att ni haft jätte kul. :)

2007-06-24 @ 16:51:59
URL: http://ohsussu.blogg.se
Postat av: Jytte

Malin Maja : hehehe aa ^^ de tkr jag de !
Ja det var mysigt men mkt skönt att komma hem till en dusch och slippa diska xD (L)

2007-06-24 @ 17:31:38
URL: http://jytte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0