Hänger på en buss .



Nu denna Torsdag fick jag 45 minuters sovmorgon.
Det berodde på att jag tog bussen ner till Nynäshamsn och inte bilen till Södertälje.
Jag åkte ner till ungdomsmottagningen och pratade med en trevlig barnmorska.
Den förra barnmorskan jag träffade var riktigt jobbig mot mig och Magnus, men denna gången åkte jag själv och ville nästan inte åka vidare.
Men var tvungen att åka till jobbet och så.
Så nu sitter jag här efter en liten runda i centrum av Södertälje.
 
Jag har åkt en del buss idag och såklart dog batteriet till min ipod (trots att jag laddade skiten hela natten).
Men iallafall var det två saker som jag satt och funderade på under bussresorna. 
Första var på vägen ner till Nynäs då en wannabe ganster hoppade på bussen och hade musik i öronen.
Fast musiken hördes inte bara i hans öron utan i alla andra passagerares också.
Han satt bakom mig och jag svär jag hörde vart enda ord av hans gangster rap.
Han hade faktiskt ganska bra musiksmak men det tyckte nog inte tanten som satt i sättet brevid.
Lite hänsyn kan väl vissas tänker man.

Sen så när jag åkte på andra bussen till Södertälje så var det ett par med barn och barnvagn.
Och respekt till alla par med barn och deras barnvagnar för gud, småbarnsföräldrar måste verkligen tänka på allt när de ska på "utflykt".
De har med sig allt i sin vagn/väska!
Något man alltid ser i den överbelastade vagnen är våttservet, filt, banan, festis, påse, blöjor, vatten och mycket mer.
Tänk vad dessa par måste planera och hur mycket tid det tar att packa allt.


Old school Sl-buss - Google


men måste säga att alla som jag möte nu på morgonen var extra trevliga och glada, det gör en själv så glad :)
Nu ska vi gå och äta lunch, P som i Peace ♥

Kommentarer
Postat av: Helena

Svar: Oj! Glömde jag skriva det! Hehe, oops! Men den heter iaf Sony Ericsson W980i :)

2008-07-10 @ 12:24:55
URL: http://gibbler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0