5 jobbdagar kvar .



Sitter här på jobbet en Måndag morgon igen.
Åkte buss till S-tälje idag och det ska jag göra hela veckan nu pga att min mother har semester.
Jag åkte förbi Rosenlund, där den 16 åriga tjejen blev knivhuggen.
Det var fullt med blommor och ljus och det gjorde lite ont i magen när man såg den exakta platsen där hon dog. 
Usch det är hemskt! 
Jag är så glad att hon inte var en ut av mina vänner och jag känner tok mycket för hennes nära och kära.
En sak som jag tycker är riktigt dåligt är hur media skriver om detta.
Ni vet Engla skrevs det ju sjukt mycket om men om denna tjej skrivs det nästan inget.
Varför? Vem sitter och väljer vilkert mord som är värst och vilken flicka som ska vara på framsidan av varenda tidning?



Aja ibland tycker jag att vårt samhälle är sjukt men jag kan ändå skratta mig lycklig att jag bor i Sverige. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0