7 december

Idag: skrivning av rapport, träning av överkropp med Emelie, middag med Nils och läsning av bok.
Nu: Håller på att baka saffransbröd och någon hallon och citron kaka. Jag är i en period då jag har sug efter att baka. Helkul men grejen är att jag vill äta också så jag försöker filurar om recepten så att de inte innehåller socker eller andra sötningsmedel men är fiberrikt samt ska innehålla lite men bra fetter. Finns inga såna recept vilket är lite frustrerande. Det finns ju LCHF-recept utan vetemjöl och socker men de innehåller så mycket mättat fett och brister på fiberdelen så det är bajs. Det har alltså blivit så att jag får komma på egna recept. Sist blev saffransbrödet bra så det känns härligt att man lyckades med att baka lite mumsigt julfika. Får dock se hur min kaka kommer smaka. Den ser lite halvunderlig ut. Sen är jag också sugen på att baka mjukpepparkaka. Får se.
Snart: Amanda ska komma över på fika och prat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0