en blandning av sött och salt

Jobbjobbjobb. Här sommarjobbas det för fullt. Efter idag är det sex veckor kvar av slit och hårt arbete. Men det är skönt! Jag har en bra vardag nu. Vakna halv åtta, cykla till tåget, åka ner till Nynäshamn, träna en timme innan jobbet, jobba till klockan 18, tåga och cykla hem, göra lite nytta/umgås och sedan sova. Har dock blivit lite ensidigt så idag ska jag bryta mönstret och ta bussen ner till jobbet. 
Efter en middag igår på en båt planerades det att ikväll ska en middag ske hos Malin och Maja. Sen hoppas jag på att jag får nattsällskap av en kille som har varit i en okänd stad i några dagar. Han är lite saknad men det vågar jag inte erkänna.




En sak jag måste skriva ner. En hemsk sak som gör mig extremt ledsen. Min arbetskamrat berättade om coachingen viktväktarna använde sig av för att få sina kunder att gå ner i vikt. De proppsade på att varje kurr i magen är bra. De anser att deras kunder ska tänka: För varje kurr visas en minskning på vågen. SJUKT! Mina åsikter är att man ALDRIG ska vara hungrig. Att lära folk att hunger är något man ska eftersträva anser jag är helt idiotiskt. Man kan inte få en hälsosam och stark kropp om man svälter sig. Min åsikt i frågan "hur mycket ska man äta för att gå ner i vikt" är att man ska äta så att man aldrig, aldrig är hungrig samt att man aldrig heller ska äta sig mätt. Då tror jag att man mår och presterar som bäst.  Sedan ska man inte lägga så mycket fokus på vågen och vikten. Huvudsaken är att man mår bra fysiskt och psykiskt sedan spelar det ingen roll vad den där vågen visar för siffra. Det är inte konstigt att folk finner det svårt att gå ner i vikt när de får instruktioner på att de ska svälta sig själva. För vem fan orkar leva med att hela tiden ska gå runt och vara hungrig? Hoppas att viktväktarnas kunder är så smarta att de inte går på deras sjuka inställning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0