Midsommar.

Sedan sist har det hänt lite, inte mycket. Jag och sällskapet har spenderat några dagar på Gotland på cykel samt i ett mögligt tält. Vännerna och jag har umgåtts några gånger över te och sånt där. Jag och sällskapet har börjar slipa på möblerna som vi ska måla vita och ta med upp till Umeå. Varje dag har det pratats om just den där staden Umeå och den där lägenheten som ligger i Holmsund på Hemvägen som om två månader är vårt hem. Jag har haft lite ångest över allt som ska lämnas och allt som kommer bli nytt. Dock går ångesten över snabbt för jag är glad. Glad över att börja på något nytt, börja på något nytt med någon jag bryr mig otroligt mycket om, få ny kunskap, ta en ny runda på morgonpromenaden, att allt blir nytt helt enkelt.
Hur ska midsommar firas då? Genom att göra något nytt. Jag ska arbeta under dagen och natten på en fest inne i Stockholm med bröderna Press. Det ska bli kul och varje peng är behövlig nu när jag har bestämt att inte ta studielån första halvåret.
På söndag ska vi till Ikea för det ska tydligen vara tokrea där. Underbart säger vi och tar med oss farmor för shopping av det som saknas, en osthyvel till exempelt. Som sagt, mycket flytt är det just nu. Dock måste jag smälla in lite motionssnack i inlägget genom att säga att jag nu ska be ge mig ut på en morgonpromenad. Sådär ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0