Istället för studielitteratur...

Istället för på studieletteratur lägger vi studiebidraget på en matvåg. Behövs till en kursuppgift vi har tills på måndag: väga allt det vi stoppar i munnen en hel dag. Sedan ska vi energi- och näringsberäkna vårt intag. Jag har som gjort ungefärliga mättningar förut men det ska bli intressant om mitt intag ligger på det jag uppskattar det till. Jag brukar kontrollräkna min matdag i huvudet ibland för att  se om jag ligger i energibalans. Jag brukar ofta göra det när jag känner mig svag i kroppen och att återhåmtningen efter ett pass blev dålig. Men denna gång blir det nog lite mer exakt, fast att detta bara kan användas likt en indikator. Ska bli intressant att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0