det blev en lördag med mat

Efter en lång promenad i morgonsol, en storstädning av lägenheten, en pluggstund i soffan som slutade med sömn har vi fått i oss en sen lunch. Stektpotatis och ägg, keso, en stor sallad med blandat gott. För en månad sedan gick jag från att äta mer vetetariskt till att äta hel vegetariskt. I månad utan kött. Jag känner ingen förbättring kroppsligt, fysiskt, blablabla men jag känner mig som en bättre människa, mer etisk? Bra känns det i alla fall. Får se hur länge det varar, fram till middagen i alla fall.
Nu ska jag packa väskan och ta pojkvännen i handen och bege mig till IKSU. Ska bli löpning på fötter med blåsor och som har ont. Vet inte om det blir några 5km på tid denna vecka utan blev visst ett annat mål och det målet inkluderar mycket tid i de nya löparskorna vilket är likamed skavsår. Målet är att springa 30km, jag har 10km kvar så det ska jag allt klara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0