Fokus

En tidig morgon med hemmastudier resluterar i en tidig lunch. Måndagens kostfiber- samt proteinrika pannkakor blev onsdagens lunch med sällskap av hallon, keso, banan, kiwi, kokosflingor, kanel och lite raw agave sirap. Jag göra ett sista ryck med pluggandet för att sedan packa ihop studielitteraturen och bege mig inåt mot campus. Jag har träff med studievägledaren vid halv 13. Hösten är nära och jag funderar lite hur jag ska lägga upp sökningen av utbildning så att det blir som jag vill. Examinationen jag vill åt är dubbel och består av titlarna kostekonom samt hälsovårdsinspektör. Dock studerar jag nu med dietisterna vilket jag vill fortsätta göra till nästa höst för att sedan börja studera resterade kurser med kostvetarna. Det låter krångligt men är icke det. Något jag vet säkert är att under de resterande snart 4åren, som vi med all säkerhet kommer bo kvar här, kommer jag studera kurser i det jag verkigen brinner för och det gör min så otroligt jävla lycklig. Det här känns så jävla rätt, säger en flicka som är nöjd över sina beslut.
På tal om något annat så ska resterade dag bestå av föreläsning och Indoor Walkingpass med Malin och kanske en Daniela. Yes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0