Söndag

Jag sitter och tokförbereder mig inför morgondagens föreläsningar. Förra veckan trodde jag att jag bara kunde såsa igenom sidorna i boken och läsa powerpointen så skulle jag hänga med bra på föreläsningarna, men icke. Så nu sitter jag med boken och powerpionten och skriver in begrepp jag inte har förståelse för i en lista med förklaring. Lite youtube-klipp har det blivit också. Detta hoppas jag på ska resultera i en bättre förståelse. Utan förberedelse så går det ju in till sist ändå men jag blir alltid så elak mot mig själv om jag inte förstår allt på föreläsningen. Ångest och ohälsosamt mycket köttning av plugg och kunskapen går då ofta in genom ena örat och ut genom andra. Så nu kör jag köttning före istället så att jag imorgon känner mig stolt och kan unna mig lite vila. Det är med studieteknik är A och O. Dock vill jag poängtera att jag inte plågar mig själv. Jag vill lära mig, så sjukt jävla mycket, allt. På ett sätt är jag glad över att jag var väldigt slapp av mig under skoltiden fram till sista året på gymnasiet, för annars skulle jag nog inte ha denna törst efter kunskap som jag ständigt känner nu. Det finns inget negativt som inte medför något positivt.
Dagen då: Löpning, Indoor walking med en fin Madeleine, träning av ben och bål och studier på det, vad annars? En riktigt traditionell Söndag.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

tack för träningen vännen :) Har bokat torsdag nu :D

2012-03-26 @ 13:32:01
URL: http://madeleeinep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0