Middag på en man hand

Sallad: Bladspenat, ägg, keso, äpple, körsbärstomater, paprika, bullgur och brödsmulor som är stora.
Nils är en arbetande man ikväll så tvn blev middagssällskap.

På tal om kära tvn så inträffade en halv hemsk sak igår. Jag och Nils låg och kollade ett litet tag på tvn. Han hade fjärkontrollen och började zappa runt på jakt efter något bra program. Han gick från kanal till kanal och när han kom till alla "skit"-kanaler fortsatte han att gå igenom alla. Det kommer ganska många sådana dåliga kanaler på rad så efter några klick skickade han iväg kontrollen till mig med kommentaren: Bläddra du istället, du vet ju bättre vart alla kanaler är! Med den kommentaren kändes det som att tvn är min bästa och enda vän.
En parentes är att när vi flyttade så var det Nils som propsade på att vi skulle köpa en tv och betala tv-licensen, själv tyckte jag att vi kunde klara oss utan. Enligt ovanstående borde det nog varit tvärsom.

Aja, halv eller helt ointressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0