Tacopizza i Jamie Olivers stekpanna

 
En variant av taco i form av pizza i stekpanna och sallad. Diffust recept på pizzadeg lånat från en diffus Jamie Oliver: 
 
1,5 kopp mjöl i fallfri fiberform (jag valde blandning av vetemjöl, vetegroddar och kruskakli)
cirkus 3 tsk bakpulver
någon tsk salt
någon msk olja
0,5 kopp vatten
 
Blanda och massera degen fin. Kavla ut och placera i en upphettad stekpanna med olja i. Sänk spisplattan till mildare temperatur.  På med tomatsås, ost (hushåll och parmensan i mitt fall), tacofärs av vegetabiliskt ursprung, tomater, rödlök, kryddning. Sedan skjuss in i ugnen i ca 8-10 minuter. 
Åts i sällskap med roccula, majs, jordnötter, banan och avokadoröra. 
 
Det var gott och jag blev mätt. Typ alla rätt. 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Men jag dör vad gott!
Detta ska jag testa i helgen!
Fina jytte!

2013-02-18 @ 15:48:10
URL: http://emeliesohlberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0