En helg med en familj väntar

Gårdagens spenderades i skolan med studier från klockan 9 till 17. Tenta om en och en halv vecka. Jag satsar på att plugga hårt så att jag har ett bra underlag till omtentan. Dålig inställning men jag anser mig själv bara vara realistisk. Utan några förkunskaper i kemi och köttning av både A  och B  kursen på en månad plus fördjupning i livsmedelskemi samt med vetskapen att det var 50procent av de äldre kursarna som fick underkänt på tentan så anser jag att det krävs ett mirakel för att jag ska klara tentan. Dock ger jag allt, alltid!
Men igår så han jag med att springa 4km och köra ett Indoor walkingpass med många kända ansikten. Ett bra avslut på den studerande dagen.
Nu ska jag snart ta mig in till Iksu igen. Där ska det tränas och pluggas till klockan 13 då vi ska ha lab med proteiner. Vid exakt 16:20 ska jag och Nils vara på flygplatsen för att hämta min kära familj. De ska vara uppe och titta runt i helgen. Som jag har längtat till denna helg! Vi ska umgås med shopping, restaurangbesök, hotellfrukost, träning och plugg. Mycket av det sistnämda är tanken nu när min syster är här och kan agera kemilärare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0