Hur många kcal skiljer det mellan måltiderna?

Genom att bara titta på dessa två måltider, vad uppskattar du skillnaden i kcal till? Samt vilken innehåller mest resp. minst kcal? Den till höger eller den till vänster?


Information om måltiderna som behövs för att kunna genomföra uppskattningen:
I den vänstra måltiden är det lätt mjölk, becel samt en egengjord remouladsås gjorde på fettsnål majonäs och creme fraiche.
I den högra måltiden är det standard mjölk, bregott och köpt remouladsås.
Resterande livsmedel är likadana bara olika storlekar på portionerna.


Jag hoppas att folk vågar ge ett försök för det är otroligt intressant att uppskatta energiinehållet i måltider. Jag vill poängtera att jag inte gör detta för att visa er en rätt och en fel måltid för sådana existerar inte, energibehovet är invidividuellt vilket är viktigt att komma ihåg!

Svaret langas senare!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tror att den högra innehåller mer kalorier än den vänstra. Anledningen: för att fett i sig är kolhydratrikt. Dock vet jag ju inte vad köpesåsen innehåller för skit men om den har en högre fetthalt så innehåller den ju mer kcal. Sen så är potatismos Inge så kaloririkt, inte fiskpinnarna heller tror jag. Jag tror att båda landar runt en 300-400 kcal styck. Tror inte det skiljer så mycket. Den högra måste ju innehålla mest eftersom att det är mest mat och mer fett och mer mjölk?

2012-05-16 @ 17:01:13
URL: http://swennerberg.spotlife.se
Postat av: Emelie

Jag gissar att den högra innehåller mer kalorier.

Jag lever ju i tron om att hemmagjort är bäst (när det gäller såser och dylikt) och att en extra tomat istället för 2 fiskpinnar ger samma mättnad men skiljer sig åt vad gäller kalorierna!

2012-05-16 @ 21:13:14
URL: http://emeliesohlberg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0