Angående det jordnötiga smöret

Sandra författade ett inlägg med frågan om hur bra hennes inköpt jordnötssmör är.

Mitt svar: Jag använder själv just det märket på jordnötssmöret, fast jag äter Crunchy för jag tycker det är godare :) Men ja det är ett bra jordnötssmör, inga tillsatser förutom salt som det inte är så mycket av. Ekologiskt, Kravmärkt, billigt, och gott. Det framgår dock inte vilken olja de har rostat jordnötterna i samt att det inte står något om fettsyrefördelningen på innehållsförteckningen vilket gör det svårt att värdera fettsyrorna i livsmedlet. Dock innehåller jordnötter mycket enkelomättade fettsyror vilket många ofta behöver få i sig mer av. Jag har mailat företaget och undrat om fettsyrefördelningen och hoppas på svar! Men jordnötssmör innehåller mycket energi så lagom mängd är bäst och ha det gärna på en fullkornsmacka då livsmedlet inte innehåller så mycket kolhydrater. Hoppas detta svar var till någon hjälp!

Kommentera gärna om du har några invändningar på mitt svar, tillsammans är vi smarta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0