En del av skogen till frukost

 
 
Igårkväll gick jag ut i skogen med sommarvärden Malinda Damgaard. Hon pratade på medan jag dödade myggor och plockade bär. Blåbär och sedan vinbär. Jag fick ihop en del och hittade ett riktigt smultronställe, fast med blåbär då. 
 
Det där med att hitta på aktiviteter med sig själv har jag blivit betydligt bättre på under de senaste åren och lärt mig att njuta av. Att inte ha en vän vid sin sida i alla aktiviteter resulterar ofta att man pratar med nya personer, vilket är otroligt utvecklande. Som igår då jag lärde känna grannen i lägenheten över. I tre timmarsatt vi i solen och pratade om allt ifrån maten i förskolan till tjocktvapparater. 
Min syster är en insperation i detta då hon under sin senaste viselse i USA valde att upptäcka nattlivet i New York kväll efter kväll trots att hennes vänner stannade kvar på hotellet.  
 
- Sällskap behöver man för att utvecklas men att stå själv ibland gör bara nytta, säger jag men med  en längtan till Lördag då mitt fastasällskap kommer hem igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0