Du kan va mitt plåster, skydda mig ett tag men vi båda vet att plåster faller av.

Bild- när det blev år 2011
 
Denna vecka vandrade jag in i ledighet samtidigt som jag blev sjuk, tydligen ordentligt sådant. 40grader i kroppen resulterade i läkarbesök, njurbäckeninflammation och antibiotika till den. Det är så vi välkomnar ledigheten!
 
Fyra tur dock: 
  1. Idag mår jag mycket bättre och har ingen feber
  2. Jag har mycket trevligt att läsa ex. Livet efter dig av Jojo Moyes 
  3. Nils är i Ume igen och gräddar pannkakor åt mig 
  4. The Carrie Diaries. Underbar serie för en SATC-torsk.
Fast jag skulle vilja ändra på vädret. Bort med solen och in med lite regn, då skulle det kännas betydligt enklare att ligga inne och kurera sig. 
 
NU: sängen med lunch ifrom av mer pannkakor och bok till sällskap. 
 

 
Med magen mätt och efter några sidor i boken, somnade hon. När hon vaknade igen hade vädret växlat och regnet droppade från skyn. Hon har insett kraften i bönen och ställer sig nu iköket för att baka bröd som kan brytas. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0