Helgen

 
 
 
Bad (för en av oss) vid Pitehavsbad, inget tokfint väder tyvärr.. Fika på Ekbergs konditori och flanera i Piteå. Bad och bastuhäng på hotellet i Skellefteå. Middag i bistron på Bryggargatan.
 
Jag äter väldigt sällan quornfileér och beställer det aldrig på restaurang då jag anser att der är ett ytterst tråkigt livsmedel som inte kräver några större ambitioner. Det smakar okej men är inget inovativt/kreaktivt med att använda quornfileér. Men igår när vi åt middag gjorde jag ett undantag för jag trodde och hoppades att jag skulle bli överbevisad. Det blev jag inte.  Jag står fortfarande fast vid att quornfilé är det absolut tråkigaste man kan servera vid en vegatariskrätt. Dock räddades gårdagens varmrätt av den otroligt underbara rödvinssåsen. Jag kan erkänna att jag slickade tallriken för att ingen sås skulle gå förlorad! 
 
Igår i Skellefteå ägde deras stadsfest rum och vi hade första parkett vid ingången, så vi hann se halva Skellefteås mycket "glada" befolkning under vår middag. 
Idag konsumerades god frukost a la hotel och lite stadsvandring genomfördes innan vi for hemåt igen. 
 
Typ en såndandär helmysig helg som i folkmun kallas kvalitetstid. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0