Utan min tentaångest

 
Måndag, dagen före tentan och fortfarande ingen ångest (?). Jag lever med inställningen att det får gå som det går. Pluggat har jag gjort, men inte mycket. Ett lugn känner jag. Konstigt egentligen med tanke på att jag aldrig tidigare har gått till en tenta med så få pluggtimmar i bagaget. Lugnet, vill jag tro, beror nog på att kunskapen sitter i ryggmärgen. Föreläsaren har gjort ett extremt bra jobb med att förmedla informationen. Fast det är väl oftast i sådana här situationer som tentan går åt helvete, när man är för lugn och svävar uppe bland molnen? Men nu hinner ingen ta mig ner på jorden, det får bära eller brista! 
 
Annars idag då? Ja, bortsätt från att jag har haft ångest för att jag inte har någon tentaångest, så har jag promenerat med Emelie samt hämtat nyckeln till vårt nya boende. Vi har varit hos kvartersvärden och valt lite färger till väggarna samt nya mattor till golvet. När vi är nere i Sthlms området ska Ikea besökas för det ska kompleteras med lite nya saker, så en inköpslista har formats genom internetet. När vi kommer till Ume igen efter Sthlms besöket ska det börja packas och under midsommarhelgen ska vi köra över möblerna till nya boendet.
Då ska vi gå från att vara Ålidhemsbor till Carlshemsbor. Är detta en uppgradering? Beror nog på vem du frågar, men frågar du mig säger jag ja (vi har ett pingisbord, bastu och verkstad i den gemensamma källaren)! 
 
NU: Karln är iväg på tennismöte inför sommarens läger och äter middag a la mästerkock. Jag är hemma med träningsvärk och huvudvärk (beror nog på det knasiga vädret). Ska ta ett renande bad, läsa igenom mina sammanfattning och sedan dega i soffan... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0