Om jag ändå kände en trollkarl...

 
Vi öppnade vår utbildningsrestaurang i torsdags. Jag deltog inte vid öppningen utan låg hemma efter en natt med magsjuka, trodde jag då...
Nu, två bra dagar och tre mardröms nätter senare, har jag insett att jag inte är magsjuk. Vad det är med mig vet vi inte vilket känns skrämmande. Klockan 4 imorse tog Nils mig till akuten där jag fick kortison och antihistamintabletter av fundersamma läkare. Nätter med magproblem, svullnad på kropp och i ansikte, kliande mun samt nässelutslag över hela kroppen. En allergi som kommer om nätterna? Användning av nytt tvättmedel? Något jag ätit? Som jag har ransakat mig själv. 
 
Nu är det dag och jag mår bra igen. Fruktar inför kvällen, dock har jag lärt mig att man inte ska oroa sig för sådant som kommer oavsett vad. Min älskade Nils har hjälpt ig med mycket men ta bort nätterna kunde han tyvärr inte göra. Jag får hoppas att antihistaminet räddar mina nätter framöver och att vårdcentralen kan börja utredningen redan på måndag. 
 
Idag ska jag sova, fortsätta äta ostmackor, titta igenom ett ton filmer, läsa en bra bok, sova lite till och undvika nötter. Det sistnämnda blir det svåraste. Nötter är en stor del av min kost då någon slags nöt smiter med i minst två av mina mål varje dag. Energirikt, näringsrikt och otrolig god samt unik smak. De tre egenskaperna är svåra att tillfredställa med annan livsmedelsgrupp. Jag ber till gud att det inte är min kära nöt som har orsakat mig dessa problem. 
 
På återseende! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0