sammanfatta sitt liv och tankar

 
Jag tänkte köra på en liten uppdatering vad som har hänt i veckan som varit:
 
Veckan startades med träning samt bastubad och sedan väntade lektion i kök. Kvällenspenderades hemma hos Karin med trevligt sällskap och sushi. 
 
På tisdagen introducerades vi till restaurangköket där vi ska driva lunchrestaurang med start om någon vecka. En heldag som avslutades med med en kväll då jag fick finbesök av Anna.  
 
Onsdag och intro av kursen Hälsoeffekter. 200procent studier och jag är fast besluten att ta mig i mål. Allt går med planering och ambition. Onsdagens kväll påminndes jag om att jag har en sambo. Löpning tillsammans som avslutades i bastun.
 
Torsdagen blev en heldag, a la Dolly Parton, i kök då vi skulle provlaga inför restaurangdrift. Efter dagen möte jag upp Emelie som är nyexaminerad personligtränare för ett styrkepass på kära Iksu. Efter en dag med 11 timmar i stående position kändes det behövligt att låta bena vila och istället anstränga hjärnan med plugg.
 
Fredag med föreläsning om buller och introduktion av projektarbete. Nu är alla bollar sätta i rullning och tro det eller ej men jag älskar det! Plugg, träning, lite kvalitetstid med Emmelie, sedan en puss eller två till sambon, och så blev det helg. 
 
Lördagen inledes med vad? Jo. studier. Cyklade sedan ner till jobbet för att slå in presenter till alla pappor i Ume. Kom hem med två egna presenter som jag fick av Malin, trots att jag inte är hennes pappa. Oväntad uppskattning ger än otrolig livskvalité. Middag, plugg men avslut i soffan för att se på en bra men alldeles för lång film, A Beautiful Mind. Att vara nöjd efter en timme i soffan betyder nog att jag är mer skapt att kolla på serier om något. Vilka problem..
 
Söndag även känd som min heliga dag. Den spenderas och ska spenderas med brödbakning, plugg, handling av äpplen, träning av kropp, lagning av mat och sist men absolut inte minst; promenad med Anna. Imorgon reser hon iväg och kommer aldrig mer tillbaka. På en kort tid har han hunnit ge mig mycket energi och glädje så det känns väldigt tråkigt att hon inte kommer vara nära geografiskt. Men som alltid får man tänka på återseende istället för hejdå. 
 
Min vecka, mina tankar, mitt liv just nu. Jag är nöjd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0