Dagar som jag hoppas inte bara passerar

 
Tisdag till Torsdag har följt mönstret att träna/träffa vän på morgonen, gå på förmiddagsföreläsning och efter lunch arbetat. Kvällarna har jag spenderat med mys i from av umgänge med mig själv/Nils i bubbelpool eller framför en go film. Självstudier har jag också prioriterat så jag känner att jag ligger i fas inför tentan som väntar. Varje timme har använts väl, sådant jag gillar men som i längden gör mig stressad. Tid att andas bör alltid få plats i schemat. 
 
Fredagen bjöd på föreläsning och lab med representant från Findus med fokus på deras konsistensanpassade mat. Kändes skönt och väldigt ledigt att ha skola en heldag. På kvällen kom Jesper, Jens och Herman över och grillade mat. Nils skapade en otroligt god måltid där fokus låg på grillad portabello med fyllning. Nästa gång de tillagas ska jag föreviga de på bild och langa recept (mest till mig själv då minnet kanske sviker i framtiden).
 
Lördagen inledes med träning och lite badning inomhus. Som jag njuter av bad och bastuhäng just nu, det går i perioder. Dagen fortsatte med arbete. Efter: middag med min karl, vinbrännboll med klassvännernas nollor, umgänge på tumanhand med Anna för att sedan fortsätta umgänge med folk i kö men avsluta kvällens trevligeheter i en soffa istället för på krogen. Nollnings tider får mig att känna mig äldre eller kanske bara erfaren, för det är inte synonymer. 
 
Söndagen då? Tagit igen lite tid att andas och bara göra ingenting. Det som inte har varit ingenting är att jag har varit förbi matvarubutiken, Iksu och röstat i en fråga av betydelse för Västerbottens utveckling. Lagat lite mat också och nu ska jag baka en kaka med äpple. Äpple som är en av mina laster just nu. Äpplen, fil, havregryn och rödbettor är det jag skulle ta med i min väska till Expedition Robinson. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0