kvällar

 
I Fredags efter att studierna hade lagts på hyllan och en storhandling hade genomförts så tog vi flyttpresent (pizzatallrikar) under armen för att bege oss till det nyskapade kollektivet där tre vänner bor. Där bjöd Herman a.k.a pizzabagaren på matlagningslektioner som resulterade i kvällens middag, pizza. Politiska frågor och pizza blev det som fyllde denna trevliga kväll. 
 
 
Kvällen därpå var en som kunde ha spenderats på många olika vis. Resulterade dock i det bästa, med vänner som inte träffats på ett tag. Tid och rum fylldes av öl och visioner om drömboendet, hundköp samt loppisfynd. Trevlig kväll likt den innan men kontrasterna gör helgen perfekt. Olika bekanskapskretser leder till nya diskussioner och med det insikter. 
 
 
Söndag - gjort två exempeltentor inför fredagen tenta i dietetik. Tränat benen lätt också. Ska studera lite mer nu. När Nils kommer hem ska vi cykla förbi kyrkan för att rösta och sedan bege oss till Filip och Carro, där ska vi bli bjudna på middag. 
 
Jag älskar söndagar för det är dagen som är min, bara min. På söndagar har jag har flera timmar då jag inte behöver ta hänsyn till något annan än mina behov. Karln delar inte min söndagsglädje: 
- På söndagar kommer inte Dagens industri och börsen är inte öppen... klagar han som behöver lite spänning i sitt liv. Spänning som man kan få genom att läsa en god dekare, köpa aktier, skriva en tenta utan förberedelse eller ha oskyddat sex. För oss studenter förespråkar jag sällan de två senare alternativen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0