Tisdag igen

  1. Hallen med två fynd. Spegeln en inköpt från en granne i huset efter att jag hade spanat in i hans förråd och sedan lämnat en lapp i hans brevlåda. Byrån (?) fann jag, mamma och mormor på en loppis mitt ute i Norrlands tätaste skogar. 70kr kostade den, vilket kan motsvara en pizza i kronor. 
  2. Hallen. Ja, kläderna får plats! 
  3. Bullar i köket. De blev inte de bästa. Fast sambon tyckte att de var dugliga, dock är hans standard ganska låg (vad det gäller bullar)...
  4. Bullar i köket. ...så jag hänvisar till andra bullar om det ska bakas.
  5. Lördagens middag.Tortellini med svamp- och gorgonzolafyllning på en bädd av kokta rödbettor, stekta grönabönor samt chevré och toppad med torrostade hasselnötter. Det bästa vi lagat hittintills i våra tjugoettåriga liv. 
 
Helgen har passerat och det är redan kväll en tisdag, tiden går på. Trevliga saker att nämna ur tiden som gått då: hängt en del med den sköna bönan Anna, haft över ett gäng härliga männsikor här på knytkalas, jobbat á la inflyttningsfest på en Bokia som har blivit en Akademibokhandel, uppmärkssammat att jag har varit kär i Nils i 4,5år, kommit tillbaka till att träna kroppen, pluggat inför tentan som väntar på fredag med mera. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0