Vår sommardag

 
 
Idag hade vi bestämt att vi skulle cykla till Baggböle Herrgård. Innan vi for iväg passade jag och Nils på att pumpa cyklarna då det är en lite längre cykeltur till herrgården, cirkus 1,3mil enkelresa.
- Är du bra på att pumpa däck? frågade jag Nils då jag själv aldrig riktigt lyckas få i tillräckligt med luft i däcken. 
- JA, det är jag! svarade Nils med stort självförtroende och testosteronet flödade när han pumpade däcken riktigt ordentligt. Och soom vi rullade ner för svingen (lång backe här i Ume).
Med välpumpade cyklar möte vi upp Hanna på stan och började vårt äventyr. Efter ett tag på vår cykeltur sa det PANG och Nils däck sprängdes. 
Du pumpade det för hårt, konstaterade jag men han skyllde på nå glassplitter och välfylda däck, det var därför det inte blev nån pyspunka.. Den punkterade cykeln ställdes längst vägen och vi fortsatte vår resa genom att skjussa på pakethållaren. PANG sa det igen efter ytterligare någon kilometer och vi fick lämna min cykel också för att fortsätta de återstående kilometrarna till fots. Glassplitter yeah right! 
 
Mycket promenerande och mycket nytt såg vi. Väl framme vid herrgården åt vi underbart god lunch, vilade i solen med bikinin på och tog oss ett litet dopp. Promenaden hemåt bjöd på glasspaus och vacker miljö längst älven. Jag blir lite besviken på mig själv att jag inte har tagit del av Umeälvens skönhet tidigare. Tillbaka till Baggböle Herrgård ska jag, dock ska jag pumpa cykeln själv nästa gång eller ha på mig ordenliga promenadskor..
 
Trots missöden så har det varit en helt fantastisk dag, fast nu är jag trött.   
 
P.s det tog Nils fyra timmar och fyra innerslangar för att laga mitt framdäck.
- Antingen är det min cykel eller min karl det är fel på, säger hon som inte kan laga sitt cykeldäck själv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0