Underbara dag

 
Mitt studieliv just nu är rätt så lugnt.
Så denna dag har hittills spenderat med endast trevliga aktiviteter. Efter frukost och nyhetsmorgon slog jag mig ned framför datorn för att lyssna igenom gamla föreläsningar om metabolismen. Cirkus ett år sedan jag läste kursen i detta så jag kände att jag behövde förfriska minnet lite. Efter att minnet blivit uppdaterat ville benen få sitt också. Dagsformen kändes nedrans bra, nästintill bäst, så de nya skorna knytes på och jag begav mig ut i det fina vädret. Skorna som jag skulle gå i till en början, fungerade väldigt bra att springa i. Man ska lyssna på kroppen som sagt, och idag ville den springa. Turen blev den första långdistansen på kanske 6 veckor... 14 soliga och lugna kilometer betades ihop. När jag kom in runt husknuten kände jag den där otroligt underbara känslan av friskhet som jag bara känner efter ett lång pass med löparskorna på. Halleluja!

Lunchen bestående av soppa och bröd med avokado avnjöts i solen med boken vid min sida. Min måndag än sålänge som sagt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0