Kroppsdelar och blod.


Till och ifrån skolan på bara några timmar.
Två timmars lektion kändes nästan lite onödigt.
Fast skolan blev det och nu är jag hemma igen.

Ikväll blir det nog att plugga lite idrott. Vi har prov på kondition och sånt.
Det låter ju lätt men jag har en liten fobi för blod och kroppsdelar.
Fråga mig inte varför men det har varit så ända sedan jag var en pytte Jytte.
Du kan t.ex. inte säga jordskorpa till mig utan att de sticker i mina fingrar och att benen gör ont.
Nu tänker ni men jordskorpa är ju ingen kroppsdel.
Exakt men jag förskippar sårskorpa med det ordet och då gör det så ont i mig.
Nu tänker ni men sårskorpa är ju ingen kroppsdel.
Fast sårskorpa bildas av ett sår på kroppen och sånt är också obehagligt enligt knasiga lilla mig.
Jag är lite undlig jag vet. Men då till provet.
Provet handlar ju om hur kroppen påverkas av träning och då står det såklart mycket om kroppsdelar och blod.
Så nu när jag ska läsa på till provet så gör det ont i hela kroppen.
Vilket problem va? Nejmen alla har ju sina fobier och känsliga punkter.
Jag får väl bitta ihop och tänka blåbär ist för blod.

Lite kärlek till er som förstår (om någon nu förstår denna tokiga fantasi)♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0