Celsius dryck

Igår på mässan blev jag ägd. Av den där Celsius drycken. Jag och Nils var tvungna och gå fram till deras montor på mässan för att höra vad det är för skum produkt. Jag hade tok fel, en burk Celsius innehåller endast ca 10kcal och fungerar så att den ökar din ämnesomsättningen med 12 procent i 3 timmar. Galet! Efter att ha smakat och hört om produkten drog vi slutsatsen att denna produkt kanske är bra för din förbränning men den kan inte vara hälsosam. Jag skulle använda mig av denna produkt om min största last var cola (drycken finns i colasmak) och jag inte ville få i mig allt socker och skit som coca cola innehåller. Men jag dricker inte cola så jag kommer inte använda denna produkt. Efter jag smakade drycken fick jag sådan där sliskig känsla på tänderna, du vet att tänderna känns sockriga. Äckligt. För mig är känslan efter jag konsumerat ett livsmedel det som räknas, så nej tack till Celsius drycker för min del. Dock är det intressant att utvecklingen går framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0