Resan då jag lärde mig äta oliver

UNDERBART! Imorse kom vi hem efter en otroligt lyckad resa och jag är fortfarande glad. Eller kanske snarare överlycklig. Finns så mycket att berätta. Vi har träffat så mycket underbart folk, tunisier och turister. Mest tunisier. Det var halvtomt eller kanske heltomt på turister. Vilket var sorligt men otroligt skönt! Det vi solade, badade, shoppade, åt, spelade tennis, tränade på ett tunisiskt gym, gjorde spabehandlingar, pratade, prutade, blev vigda, skrattade, pussades, åt oliver och tittade. Shoppade för en vikt på 12kg så mycket fint kom med hem. Vi shoppade satan men hade en hel del pengar med oss hem, detta på grund utav att det var billigt med stort b. Vi åt lunch en dag för 5 tdh vilket motsvarar ca 25kr. Alltså 12,5kr var, för en lunch. Ändå så befann vi oss i staden vilket såklart betyder att alla priser är mycket högre än vad de är på landsbygden.
Mycket ragg fick vi också. Vet dock inte vem ut av mig och Nils som fick mest. Tror det var Nils. Hans blåa ögon, blonda kalufs, tighta skjärt tilltalade verkligen många av de manliga tunisierna.
Fast att den senaste veckan har varit fantastisk är det skönt att vara hemma och påbörja den sista. Hela veckans dagar är uppbokade med roligheter. Imorgon måste jag fixa det sista till en present och på kvällen är det den sista måltiden med klassen/skolan. På onsdag är det dags för Nils student och allt vad det innebär samt Majas student. Torsdag är lika med Malins student och Joannas Studentmottagning. På fredag är det min student och fest i Malin och Majas hus. Lördag studentmottagning i Gnesta och marknad i Trosa. Söndag packning inför resan till Gotland som sker på Måndag.
Nu: Över och fixa förstörda naglar hos Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0