ångest?

Arbetade dagen idag. Fick höra lite om jobb i sommar och jag ska arbeta hela sommaren. Ledig nästan två veckor efter studenten sedan blir det jobbjobb till i mitten på augusti och då nångång har vi planerat att flytta. Det lät lite läskigt när jag berättade om sommaren för Nils. Jag bestämde förra sommaren att det var mitt sista sommarlov och så får det bli. Arbete är lika med pengar och mycket pengar behövs till en flytt. Jag är ganska så säker på vad jag vill efter sommaren men ändå så blir det alltid knas när jag ska berätta om mina planer. Man ska drömma om att vilja bli jurist, brandman eller fotomodell inte arbetsterapeut. Man ska drömma om att bo i Stockholm på söder inte i Umeå. Men det är faktiskt vad jag vill. Jag vill ha ett arbete efter min utbildning, jag vill ha en trygghet, jag vill hjälpa andra och jag vill absolut inte göra detta i Stockholm. Men främst av allt vill jag göra det där som Nils sa; jag vill va med dig. Låter lite töntigt och det är det, men det är också sant. Om två veckor har vi bestämt att vi ska söka och tillsdess ska vi tänka. Mardrömmen är att vi flyttar upp tillsammans och sen så lämnar den ena den andre för någon ny och så står den andre kvar ensam. Visst kan man säga "nej men vi älskar varandra så mycket och litar på varandra så det skulle aldrig hända" men man vet aldrig hur framtiden ser ut och man vet inte vad för person man är om tre år. Men ibland måste man chansa. Nej usch nu får jag sluta och gå till sängs istället. men som sagt, vad som än händer så blir det alltid bra i slutändad. Punkt.

Kommentarer
Postat av: Elin Skoglund

Jag tycker ni ska satsa på de ni vill! Tänker man "Men tänk om..." kommer man ingenstans! Tror på er två

2011-03-27 @ 15:50:30
URL: http://eeelinskoglund.blogg.se/
Postat av: Madde

Det här kommer låta jättekonstigt men jobbar din kille i en tennishall?

2011-04-06 @ 10:26:52
Postat av: JYTTE

Ja han arbetar som tennistränare för Rönningetennisklubb, får man fråga hur du visste det?

2011-04-06 @ 10:28:45
URL: http://jytte.blogg.se/
Postat av: Madde

Hahaha gud vad sjukt! Mina syskon spelar tennis där så tyckte jag att jag kände igen honom. Läser din blogg väldigt sällan så ganska sjukt att jag kände igen honom :p

2011-04-06 @ 19:10:13
Postat av: Madde

För att förklara vem jag är så började jag läsa din blogg när jag var runt 15 år och besatt av Snook. Du skrev mycket om Snook så började följa din blogg. Tror du kanske kommer ihåg mig också, hade också en blogg då. Så du inte tror att jag är en stalker eller något :)

2011-04-06 @ 19:14:41
Postat av: JYTTE

Random! haha jo men jag kommer ihåg att det var snook och så :) Världen är liten!

2011-04-24 @ 11:09:44
URL: http://jytte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0