Inget för dig som är trött på träningsinlägg!

Hann precis hem så jag såg det sista av finalen i Biggest Loser. Det är det mest underbara och amerikanska programmet som någonsin gjorts. Dock brukar inte amerikanskt vara något positivt fast detta fall är ett undantag. Jag tror fan att man skulle måbra av att träna amerikanskt. Ta i så mycket att man måste skrika, gråta eller spy. Alltså verkligen pusha sig själv till det yttersta. Biggest Loser är verkligen inspirerande. Jag tycker annars att man ofta mesar för mycket. Man ser ofta tjejer som står med 2kg hantlar, gör 52 repetitioner eller springer nivå 6 på löpbandet samtidigt som de är inne på mobilen och lämnar ett inlägg på facebook så att hela världen vet att de är duktiga som är på gymmet. Nej jag tror faktiskt att alla, tjejer som killar, skulle må bra av att köra ett stenhårt pass så att tårarna nästan kommer. Jag tror man växer som människa när man inser att kroppen klarar mer än vad man tror. Min kropp har aldrig pressad så hårt att jag spyr eller börjat gråta. Det beror på att jag inte har någon som har kunnat pusha mig till det vilket är synd. Men jag försöker och snart kanske jag är tillräckligt stark psykisk för att lyckas pusha mig själv till det yttersta.
Knasigt inlägg. Menmen.

Kommentarer
Postat av: Stefan Nilsson

Jag tror precis som du att fler skulle ha nytta av att köra tyngre vikter än vad man gör i dagsläget. Inte nödvändigtvis att man måste vara i närheten av Biggest Loser men att göra 20+ repetitioner är i mina ögon ett tydligt tecken på att man har för lätta vikter.

2011-05-10 @ 18:33:23
URL: http://biggest-loser.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0