Triathlon-lycka

 
Nu sitter jag i soffan med en portion havregrynsgröt i magen. Linda från jobbet övertalade mig att spendera kvällen med triathlon och jävlar vad underbart det var! Jag (plus två till) startade först i vattnet och jag önskade som fan att de andra två skulle vara snabba simmare så att de skulle ligga före mig. För trots att jag är fd simmare så är jag extremt rädd för vatten som inte är i pooler. Men snabbast av oss var jag och efter någon hundring kom panikångesten. "Fan, jag simmar tillbaka" var det enda jag tänkte på när jag tog mina simtag. Men det gjorde jag inte! *stolt*
När simningen var klar stod cyklingen på tur och det låter knasigt att säga men jag kan inte cykla! För det är så stor skillnad att cykla för att ta sig från A till B och tävlingscykla. Så för mig som aldrig har suttit på en tävlingscykel förut eller ens gått på spinning gick det extremt segt. Jag äger inte ens en egen cykel (tantcykeln räknas ej) utan fick låna Lindas.
När löpningen stod på tur tänkte jag att nujäklar ska jag ta igen min usla cykling men något jag inte hade räknat med var att efter att jag hoppat av cykeln sa benen stopp. Benen förstod inte att de skulle springa och de förstod de inte förens typ sist km.
 
Så mina resultat för kvällens bravader blev:
450 meter simning - 9:47 min 
1,5 mil cykling - 32:10
4km löpning - 18:33
Sammanlagda tid blev 60:30 minuter 
 
Jag är nöjd och har bestämt att jag ska investera i en cykel! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0