Vegetariska tacopiroger med quorn och keso

Deg:
5dl ljummet vatten
25g jäst
2 msk rapsolja
Några msk krossade linfrön
2dl havregryn
9dl vetemjöl
3dl kruskakli
Blanda samt knåda och låt jäsa i ca 35 minuter.

Fyllning:
Kokade röda linser
krossade tomater
tackokrydda
hackad gullök
quornfärs
en burk majskorn
+keso

Kavla ut deg efter önskad storlek, en sked tacofyllning och en sked keso. Vik sedan ihop den utkavlade degen, vik en kant och gaffla. Pensla med ägg över pirogerna samt strö lite sesamfrön sedan in i ugnen på 200 grader i ca 20 min.

Förlåt för diffust recept men jag är inte bra på det där att vara exakt utan bättre på att använda höfterna! Hoppas ni ser receptet som inspiration och gör er egna och kanske förbättrade variant.

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha kollade facebook på mobilen så när jag läste länken läste jag det som "vegetariska tamponger" haha och tänkte nä nu tror jag hon har gått lite för långt :D haha!

2012-05-18 @ 20:26:41
Postat av: Jytte

Haha, kvällen skratt! Du kanske borde investera i ett par läsglasögon Coola-Sara ;)

2012-05-18 @ 21:59:37
URL: http://jytte.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja faktiskt så ska jag nog göra det för det där kan sluta illa haha!

2012-05-19 @ 22:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0