Calzone med svamp

 
Dagens middag blev inbakad pizza (variant av calzone) med fyllning bestående av vitlöksstekta champinjoner, lök, tomatsås och hushållsost. Degen tog från dagens surdegsbak. Åt tillsammans med en sallad gjord på ungsrostad rödlök, äpplen, hasselnötter, avokado, spenat som toppades med citron, flingsalt och olivolja. PLUS mer nedrans god tomatsås. 
 
Färska örter är det optimala men håller inte så länge. Torkade fungerar men smakar inte så mycket som jag önskar. Jag önskar mycket, mycket smak. Lösningen på problematiken är inte så svår men tydligen för mig... Jag använder fryst persilja och gräslök men det är först nu som jag har upptäkt fryst basilika.. Suck säger jag bara. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0