Frukost och framtidsvisioner

 
Mat, i detta fall frukost, smakar bäst i gott sällskap. Prat om det där livet som alltid kommer på tal. Insikten om att inget varar för evigt, speciellt inte på en studentort. Många personer kom till staden studera och inte för att starta ett långt och bestående kapitel. Därför ska man njuta av tiden man lever i nu, för ett år går nedrans snabbt.
Jag tror på tjusning med alla stadium här i livet. Fast jag lever med vetskapen om att tiden som pensionär är den optimala. Det är därför som jag började pensionsspara en peng (endast små kronor men en vana är född) för två månader sedan. Jag har en vision om en frisk kropp och själ samt ett litet hus på Österlen med trädgårdsland, plus umgänge som är krya och påhittiga! Min högsta önskan trallar  likt en berättelse skriven av Karin Brunk Holmquist. Och det är den önskan som får mig att hoppa upp ur sängen på morgonen! Nja, riktigt så mycket kanske jag inte lever för framtiden. Det där med att leva i nuet är som sagt det viktigaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0