Söndagens dag

 
Tidig morgon för att plugga och frukostsällskap. Jesper kom hem från Alperna imorse och då ville han bli bjuden på frukost. Som den goa vännen Nils är gick han upp halv 7 och bakade scones till frukostmat. När magarna var fulla tömdes hemmet och jag fick pluggro några timmar. Vid cirkus klockan 11 drog jag på mig varmaste kläderna och begav mig ut i de minusgrader som är 15, alltså -15grader. Löp och lunk är så mycket skönare när det ligger snö på backen. Ingen äckligt hård asfalt. Och så underbart väder att jag var tvungen att göra det jag aldrig, aldrig annars gör, avbryta min löptur för att ta kort. Tre kort och en paus för att andas in och ut, vad är felet med det egentligen? Inget tänkte jag, så när jag lunkade förbi Matildas hus gjorde jag en avstickare in för att sno en kram och störa i ett bak av fikabröd. Två pauser under en distans på mindre än milen, men nedrans vilka värda pauser! 
 
Lunchen idag åt med Emelie för att jag är nyfiken på vad som händer i hennes liv. Och efter dagens timme kan jag konstatera att hon verkar leva livet och ha det nedrans bra, vilket glädjer mig! 
 
Efter lite pauser så ska jag ta upp det där pluggandet igen. Jag börjar känna av den där ångesten som brukar komma innan tenta. Usch! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0