Mitt i en flytt

 
 
Bilder togs under helgen som bestod av bad och klassåterträff. Sista bilden bjuder jag på för att han är hett i min mors snickarbyxor samt för att jag gillar honom skarpt. 
 
I Söndags gick vi upp innan tuppen och for upp till Ume. Sedan dess har vi båda börjat arbeta och flytta över delar av hemmet till nya lägenheten. Mycket att stå i men på torsdag går stora lasset med möblerna så natten till midsommar sover vi första natten i nytt boende!
Dock har jag hunnit med lite trevligheter också. Exempelvis igår hade jag Helena över på middag. Med sin färgstarka karaktär lyckadas hon med det nästintill omöjliga; att hålla mig vaken. Jag talar för både Nils och mig när jag säger att det ska bli nedrans skönt när vi är färdigflyttade. Flyttandet tär på en. 
 
"Nästa gång vi ska flytta så bir det direkt till den villan där vi ska bo i hela livet" sa jag för någon timme sedan då vi tog en krampaus (läs hängapåvarandraförattmaninteorkarstå-paus) i förrådet i källaren. Att flytta ett helt hushåll tre gånger på mindre än två år är inget jag rekomenderar för optimalt välmående. 
 
Men här ska vi inte va negativa helt ut utan jag får tänka på vad skönt och fint det kommer bli när det är klart! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0