Godmorgon

 
Imorse vaknade jag av doften från nygräddat bröd. Han karln är allt bra han. Jag pryde brödet med mosad avokado, värmda tomater och ägg. Apelsin till efterrrätt. 
 
Efter måndagens tenta och tentafirande lever jag i lugn. Det kommer vara lugnt ett tag nu, endast ett projektarbete om lokal livsmedelsförädling som ska utformas innan påsk. Annat som gör livet underbart är att min familj iform av pappa, mamma och syster kommer upp till Ume nu på fredagens morgon för att stanna hela helgen. Om mindre än tre veckor tar jag mammas hand och flyger till Amsterdam där vi ska spendera fyra bra dagar och nätter. Efter det ska påsken firas i föräldrarnas hus. Sedan är det vår och allt vad det innebär; göteborgsvarv, besök hos mormor i Vänersborg, yror etc. 
 
Nu ska jag bege mig till sängen igen och gotta mig i Rowlings översatta ord. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0