Äppelknyckare

 
 
Jag idag och gårdagens fångst på Ica Maxi. 5,5kg äpple fick jag plats med i cykelkorgarna. Svenska, goda och pengarna jag betalade gick till välgörande ändamål, typ alla rätt! Därav bakade jag två äppelkakor när jag kom hem från dagens nyttigheter på universitetet. 
 
Annars då? Ikväll ska kropp och huvud få ta igen sig. Jag har tränat på ordentligt de senaste veckorna utan att kroppen har indikerat på att den behöver vila. Jag har haft så otroligt mycket energi i både kropp och knopp att jag inte har reflekterat över att vila musklerna. Köra på känsla är bra förutsatt att man känner sin kropp. Idag sa kroppen nej tack till fysisk ansträngning med indikatiorn att träningsvärken inte har lagt sig på flera dagar. Jag besvarar kroppens önskan med att placera rumpan i soffan och så ska jag se till att den får lite massage senare. Huvudet ska få ta det lungt också. Jag är förvånad över att lilleste knoppen inte har klagat än. I förebyggande syfte så ger jag den en välförtjänt paus ikväll. Det ska nog gå bra då jag känner att jag ligger bra till studiemässigt. Bara inte Nils börjar ventilera sina funderingar gällande fysik, då är det kört... 
 
"Vad tänker du när jag berättar sånt här?"
"På annat..."
 

Kärleken ligger på en hög nivå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0