Gratinerade kantarellsmörgåsar

 
Han hittade tydligen lite svamp, dock med betoning på lite. Så för att få en lyckad middag kompleterade jag med lite kantareller från matvarubutiken. OCH middagen blev lyckad?
Mumsmumsmums + ett mums! säger jag bara med ett utropstecken.
 
Kantarellerna förväldes, gullök hackades och de stektes samman i rapsolja, lite sherry, salt, svartpeppar för att sedan tillsättes vetemjöl samt mjölk och en stuvning blev skapt. Fram med skivat favorit bröd (valnötsbröd från kokboken Surdegsbröd av Martin Johansson) på med det goda plus lite riven hushållsost och skjus in i ugnen på högsta temp i några minuter. 
Salladen till bestod av bladspenat, äpple, rödbettor och torrostade bonbönor (som dock förkokades).
 
Vi tog en löptur på den för att fira att det är helg, och så. Nu ska jag göra lite nytta i form av att att sammanfatta en föreläsning. Ett sidoprojekt jag har för att det inte ska bli så nedrans tufft sen då jag ska läsa på 200%. Jag har lärt mig att det är A och O att förbereda sig så mycket man kan inför kommande hårda perioder. Så därav lite plugg en fredagkväll efter avslutad tenta. Fast bara lite för sen ska jag gotta mig i soffan. Yeah. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0