Uppdatering om boendesituationen...


Vid årsskiftet flyttar jag och Anton i hans lägenhet. Just nu bor vi i mitt rosa hus. Men vi trivs bättre i lägenheten. Känns mer oss just nu. Ett väntrum att landa i, där det bara är vi två. Ingen verklighet som knackar på dörren och påminner om det förflutna. Jag behöver gå vidare från mitt förflutna. Starta ett nytt kapitel på riktigt. Mitt kapitel med Anton. Det föregående kapitlet är slut. Fan vad jag längtar efter en nystart. Nytt år. Nytt boende. Nytt kapitel för real. 

Lägenheten är vårt väntrum. En plats för återhämtning för att senare gå vidare. Köpa vårat hus. Ett torp på landet. Vår kommande oas. Nu blir väntrummet oasen. Vårt krypin där vi kan gömma oss ett tag. Bara få vara. Njuta av livet och varandra.

Jag överlämnar det stora rosa huset till Nils. Det blir exmannens ansvar. Yes, nu är vi skilda även på pappret. Känns underbart! Världens bästa skilsmässa. Om man ska skilja sig så ska man göra det med sin bästa vän. Men till huset: det blir ett kollektiv tills det är sålt. Ett kollektiv som jag inte har ansvar över. Efter årsskiftet slipper jag allt ansvar för huset. Endast ansvar över mitt liv. Så skönt! Mitt liv går vidare. Det nya kapitlet startar utan ett förflutet som stör och tynger.

Mitt liv tar snabba svängar och jag har förlikat mig med att det är nog så det ska vara. Jyttes liv tillika en bergodalbana. Bara att spänna fast sig och häng på!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0